Área de la Empresa | Tecnologías de Información |
Cargo Solicitado | Arquitecto de Software |
Puestos Vacantes | 1 |
Tipo de Contratación | Tiempo completo |
Nivel de Experiencia | Sin experiencia |
Salario máximo (USD) | |
Salario minimo (USD) | |
Vehículo | Indiferente |
País | Costa Rica |
Departamento | Otro |
Introducción
We are looking for a technically curious and motivated early-career professional to join our Security Software Support Team . In this role, you'll work directly with clients to troubleshoot and resolve issues related to log ingestion, parsing, authentication, and system behavior in QRadar (SIEM). This is a client-facing technical support role where you'll grow into a Product expert while contributing to our mission of delivering outstanding client experience.
Su función y responsabilidades
Provide support to users and quickly forming solutions to return systems to proper
operation.
- Use troubleshooting/ debugging techniques and tools to analyze technical problems
- Engage development teams for issues that need a resolution through code fixes
- Analyze customer problems and service requests and resolve them within agreed
service levels
- Develop training technical notes and troubleshooting procedures to help customer's
support personnel interact properly with software.
- Communicate clearly and effectively with end users, colleagues, and management to
quickly resolve issues and ensure customer satisfaction.
- Maintain detailed records of daily interactions with customers, reported issues, and
completed solutions.
- Increase personal technical knowledge by reading trade publications, operating
manuals, and diagnostics information.
- Create and implement new processes to improve efficiency and customer satisfaction.
- Become a technical subject matter expert for our flagship product family of Qradar SIEM
Educación requerida
Diploma técnico
Educación preferida
Licenciatura
Experiencia profesional y técnica requerida
- Hands-on experience with Linux/Unix systems: familiarity with command line, log reading, and basic system commands
- Proven experience in troubleshooting technical issues, ideally in software, infrastructure, or system administration roles (e.g., L2 Support, support engineer, Sys Admin etc)
- Familiarity with log formats, parsing concepts, or regular expressions (regex)
- Basic knowledge of networking fundamentals, including TCP/IP, ports, DNS, and firewalls
- Ability to analyze logs and identify error patterns or failures
- Strong analytical thinking and attention to detail
- Excellent written and verbal communication skills in English
- Strong sense of ownership and willingness to learn complex enterprise systems
- Basic SQL knowledge
Experiencia técnica y profesional preferida
- Understanding of authentication protocols (LDAP, SAML, TLS)
- Experience with WinCollect or other Windows log collection agents,
- Basic scripting in Bash or Python
- Exposure to SIEM tools or concepts related to security monitoring
- Knowledge of certificate management or TLS troubleshooting
- Red Hat Administrator Certification
Acerca de la Unidad de Negocios
IBM Software es la unidad de negocio que infunsiona inteligencia en las operaciones comerciales, desde el aprendizaje automático hasta la IA generativa, para ayudar a que las organizaciones sean más receptivas, productivas y resilientes. IBM Software ayuda a los clientes a poner la IA en acción ahora para crear valor real con confianza, velocidad y confianza en el trabajo digital, la automatización de TI, la modernización de aplicaciones, la seguridad y la sostenibilidad. Para lograrlo, es esencial aprovechar al máximo todos los datos disponibles, ya que la calidad y eficacia de la inteligencia artificial dependen directamente de los datos que la sustentan. En la mayoría de las organizaciones, los datos se distribuyen en múltiples nubes, en las instalaciones, en centros de datos privados y en el borde.La plataforma de datos e inteligencia artificial de IBM potencia y amplifica el impacto de la IA a través de datos confiables, ofreciendo capacidades avanzadas para entrenar, ajustar y desplegar inteligencia artificial a escala empresarial. Por su parte, la plataforma de nube híbrida de IBM se destaca como una de las
Informática | Sistemas Requerido |
Universidad Completa | Graduado |
Por favor, ingresa tu correo electrónico
Por favor, ingresa un correo electrónico válido