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Software Support Engineer Security Products

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  •  Expira 28/09/2025
  •  Costa Rica
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Detalle de la Oferta

Área de la Empresa Tecnologías de Información
Cargo Solicitado Arquitecto de Software
Puestos Vacantes 1
Tipo de Contratación Tiempo completo
Nivel de Experiencia Sin experiencia
Salario máximo (USD)
Salario minimo (USD)
Vehículo Indiferente
País Costa Rica
Departamento Otro

Descripción de la Oferta

Introducción

We are looking for a technically curious and motivated early-career professional to join our Security Software Support Team . In this role, you'll work directly with clients to troubleshoot and resolve issues related to log ingestion, parsing, authentication, and system behavior in QRadar (SIEM). This is a client-facing technical support role where you'll grow into a Product expert while contributing to our mission of delivering outstanding client experience.

Su función y responsabilidades

Provide support to users and quickly forming solutions to return systems to proper

operation.

- Use troubleshooting/ debugging techniques and tools to analyze technical problems

- Engage development teams for issues that need a resolution through code fixes

- Analyze customer problems and service requests and resolve them within agreed

service levels

- Develop training technical notes and troubleshooting procedures to help customer's

support personnel interact properly with software.

- Communicate clearly and effectively with end users, colleagues, and management to

quickly resolve issues and ensure customer satisfaction.

- Maintain detailed records of daily interactions with customers, reported issues, and

completed solutions.

- Increase personal technical knowledge by reading trade publications, operating

manuals, and diagnostics information.

- Create and implement new processes to improve efficiency and customer satisfaction.

- Become a technical subject matter expert for our flagship product family of Qradar SIEM

Educación requerida

Diploma técnico

Educación preferida

Licenciatura

Experiencia profesional y técnica requerida

- Hands-on experience with Linux/Unix systems: familiarity with command line, log reading, and basic system commands
- Proven experience in troubleshooting technical issues, ideally in software, infrastructure, or system administration roles (e.g., L2 Support, support engineer, Sys Admin etc)
- Familiarity with log formats, parsing concepts, or regular expressions (regex)
- Basic knowledge of networking fundamentals, including TCP/IP, ports, DNS, and firewalls
- Ability to analyze logs and identify error patterns or failures
- Strong analytical thinking and attention to detail
- Excellent written and verbal communication skills in English
- Strong sense of ownership and willingness to learn complex enterprise systems
- Basic SQL knowledge

Experiencia técnica y profesional preferida

- Understanding of authentication protocols (LDAP, SAML, TLS)
- Experience with WinCollect or other Windows log collection agents,
- Basic scripting in Bash or Python
- Exposure to SIEM tools or concepts related to security monitoring
- Knowledge of certificate management or TLS troubleshooting
- Red Hat Administrator Certification

Acerca de la Unidad de Negocios

IBM Software es la unidad de negocio que infunsiona inteligencia en las operaciones comerciales, desde el aprendizaje automático hasta la IA generativa, para ayudar a que las organizaciones sean más receptivas, productivas y resilientes. IBM Software ayuda a los clientes a poner la IA en acción ahora para crear valor real con confianza, velocidad y confianza en el trabajo digital, la automatización de TI, la modernización de aplicaciones, la seguridad y la sostenibilidad. Para lograrlo, es esencial aprovechar al máximo todos los datos disponibles, ya que la calidad y eficacia de la inteligencia artificial dependen directamente de los datos que la sustentan. En la mayoría de las organizaciones, los datos se distribuyen en múltiples nubes, en las instalaciones, en centros de datos privados y en el borde.La plataforma de datos e inteligencia artificial de IBM potencia y amplifica el impacto de la IA a través de datos confiables, ofreciendo capacidades avanzadas para entrenar, ajustar y desplegar inteligencia artificial a escala empresarial. Por su parte, la plataforma de nube híbrida de IBM se destaca como una de las

Educación Superior

Informática | Sistemas
Requerido
Universidad Completa | Graduado
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